Stílusház Kreatív Művészeti Magániskola | hogy_valasszak
17386
page-template-default,page,page-id-17386,nouveau-core-1.0.6,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-7.3,vc_responsive

Hogy válasszak iskolát?

… avagy milyen szempontok alapján tudsz jó döntést hozni?

A legmegfelelőbb iskola kiválasztása bizony sok fejtörést okoz azoknak, akik komolyabb szintű szakmai képzést keresnek.

Aki iskolát keres, nem tudja, mit várhat a képző intézménytől, és azt sem tudja igazán, mit is kéne nyújtani egy iskolának ahhoz, hogy a megszerzett bizonyítvány ne csak arra legyen jó, hogy büszkén lobogtassuk, hanem érvényesülni is lehessen általa a szakmában.

Aki még csak most készül tanulni, annak nincs viszonyítási alapja, hiszen nem ismeri az iskolákat, ezért saját benyomásai alapján kell döntenie.

Mivel az iskola háttérmunkáját és a szakmai színvonalat elég nehéz felmérnie a jelentkezőnek, íme néhány szempont, amire érdemes odafigyelni:

Képzési idő

A szakma nagyon sokrétű és a rövid képzési idő épp csak arra elég, hogy a záróvizsgára felkészítsék a hallgatókat, de a rövid képzések nem adnak megfelelő tervezési gyakorlatot.

A minimum két éves képzések sokkal bővebbek: több a gyakorlati óra, több a tervezési feladat és alaposabb, magasabb szintű a megszerzett tudás.
Persze a képzési idő nem minden, a formához – jó esetben – tartalom is tartozik…


Tanterv, tematika

A legtöbb képzés tematikus felépítéséről az adott iskola honlapján is olvashatsz. Az alaptanterv többnyire a képesítő vizsgára történő felkészítés elemeit tartalmazza. Ezt egyszerűen összevetheted a szakmai programkövetelménnyel, amit innen tudsz letölteni: https://szakkepesites.ikk.hu/.

Ahol ezeken kívül más, specifikusabb tematikát, tantárgyi összetételt is találsz, ott valószínűleg komolyan veszik a szakmai képzést és piacképes tudást kapsz majd.

 


Oktatók

Érdemes érdeklődni és felvilágosítást kérni az oktatókról ott, ahol nem találsz információt a honlapon, és fontos megtudni, hogy hiteles szakemberek-e. Ugye egyetértesz azzal, hogy nem mindegy, hogy az oktató csak könyvből ismeri azt, amiről beszél, vagy több éves szakmai tapasztalat áll mögötte.

Tudnod kell, hogy ott, ahol nem látod a honlapon az oktatók listáját, ott nem biztos, hogy van kialakult, adott tanterv alapján koherensen együttműködő tanári kar. Ha a tanári karon belül kvázi idegenek dolgoznak, akkor nincs meg az a fajta kohézió, ami biztosíték lehet az egyéni, személyre szabott fejlesztésre.

Infrastruktúra, on-line és off-line tanulási környezet

Ha teheted, keresd fel az iskolát, hogy lásd a tanulási környezetet, meggyőződj az iskola infrastukturális hátteréről, felszereltségéről.

A mai világban egyre fontosabb, hogy biztosítanak-e on-line tanulási lehetőséget; ha igen, milyen rendszerben és milyen feltételekkel.

Vannak-e digitalizált tananyagaik?

Mennyire rugalmasak az időbeosztás, a tanulási környezet terén?

 


Elhelyezkedési lehetőség a szakmában

Még a jelentkezés előtt érdemes megkérdezni, milyen arányban helyezkednek el, jutnak munkához a végzett hallgatók.

Milyen az iskola szakmai megítélése?

Tud-e az iskola esetleg lehetőséget biztosítani, segítséget nyújtani hallgatóinak a képzés elvégzése után?

 


Ár-érték arány – mert nem mindegy, mibe fektetünk időt, energiát és persze pénzt…

Ha neked se mindegy…

… nézd meg az óraszámot és érdeklődj, hogy a meghirdetett óraszámból hány órát tartanak meg ténylegesen és mennyit könyvelnek el “egyéni felkészülésként”;

… kérdezd meg, kapsz-e tananyagokat (akár digitalizált, akár papír alapú jegyzet formájában), vagy ezek plusz költséget jelentenek;

… érdeklődj, milyen tervező szoftvert biztosítanak a képzés ideje alatt és milyen feltételekkel;

… járj utána, hogy a meghirdetett képzési díjon felül milyen költségeid lesznek még.

Jó tanács:

Aláírás előtt olvasd végig a felnőttképzési szerződést és tájékozódj arról, hogy milyen szolgáltatásokat kapsz a pénzedért!

Ne gondolkozz sokat! Mi nem árulunk zsákbamacskát!

Olvasd el, miért érdemes minket választani!